15 November 2010

hari nie hari raye qurban..selamat tinggal larh kepade lembu lembu sekalian..hehe..aku hari nie nak pergy rumah ira kawan aku..rase boring dudok kat rumah so better aku pergy rumah dia kan..sebokk jea aku nie nak pergy rumah orang..hehe..kate raye so mesty larh ziarah menziarahi satu same laen..huhu..pergy rumah dia pakai baju kurong..bak kate ira semangat siked..aku raye puase lepass tak sempat nak raye rumah dia coz famili aku memanjang nak beraye rumah saudara yang laen..huh..

pakai baju kurong warne biru rasenye oke takk ?? and kalaw pakai tudong sekaly ?? nanti pergy rumah iraa aku pakai larh tudong..try try dulue mane tahu sesuai kea kan..huhu..jarang aku pergy rumah ira pakai tudong and seingat aku kan aku pergy rumah ira tak pernah pakai tudong it mean pakai tudong just balek sekolah tuh pown kalaw singgah rumah iraa amek barang barang aku if sebelom pergy sekolah lepak rumah dia..hehe apea aku cakap nie..putar belit larh..hehe..nak tengok takk scha pakai tudong..tapi takk cantekk larh scha pakai tudong..actually sebenarnye scha tak pandai pakai tudong..kadang kadang kalaw nak pakai suroh orang yang pakaikan untok scha..amat memalukan bukan ?? hurmm ~



nie larh muke scha kalaw pakai tudong..kelakar kan..sesetengah orang kate nampak oke..sesetengah kate nampak tak oke..aku pown pelik..hehe..aku tanyea fatieha..dia tuh baek sangat dengan aku..kalaw aku takk paham tentang pemakaian tudong, aku akan tanyea dia..dia tuh cantekk taw..mix chinese, malay, bugis, jawe and arab..but muke dia lebih kepade chinese..cantekk sangat..adeq beradek dia pown cantekk taw..huhu..hari tuh mase aku pakai tudong untok menghadiri majlis khatam al-quran aku telefon fatieha tanyea dia pergy kea tidak ?? dia tak pergy sebab kena jage atok dia kat rumah..so aku panggel dia keluar sebab nak bagytahu something dengan dia tentang jerry, pakwe dia..then dia pown keluar..aku jumpea dia sekejab jea..then dia nampak aku pakai tudong..so dia kate muke aku laen sangat..and aku cakap oke takk if aku pakai tudong..aku pown cerita larh dengan dia tentang niat aku untok bertudong..dia pown cakap dengan aku pakai larh tudong..dia kate nampak cantekk..tapi aku pown cakap jugakk if seseorang nak memakai tudong, dia kena ikhlas..takk bole bukak tudong lagy..jangan lepas kan dari kepale..dia pown cakap bende yang same..kalaw bole aku nak betoll kan diri aku dari segi akidah dan ibadat aku..aku banyak tertinggal solat..selame nie aku lalai dengan kesenangan yang aku alami..aku menyesal sangat sebab takk menggunakan nikmat yang allah berikan dengan sebaek mungkin..

fatieha adea cakap lagy, dia akan tolong aku care care pakai tudong..ya allahh...aku bersyukur sangat sebab dapat berkawan dengan hambe allah yang bername nur fatieha binti ali..kaw hantar kan dia kepade ku ketika aku dalam keadaan yang sulit begini..terima kaseh ya allah..aku bersyukur sangat sangat..malam tuh fatieha adea betoll kan sedikit pade tudong aku..dia nak menawarkan diri dia untok menolong aku..terima kaseh fatieha..aku sayang kaw sangat sangat..kadang kadang aku selalu buad kaw saked haty tapi kaw tak membalas apea apea pown kat aku...kaw just balas aku dengan senyuman kaw yang manis sekaly..aku suke dengan senyuman kaw sebab senyuman kaw menarik haty aku..kaw cantekk sangat fatieha..aku takk tipu..kaw baek, cantek, pandai dan macam macam lagy larh..sesiapa yang dapat kaw it mean yang dapat memiliki kaw dia orang yang sangat beruntung..tapi kalaw adea orang yang tak tahu menghargai kaw dia silap ! dia bodoh..ituh adelah salah satu makhluk allah yang tak tahu bersyukur..

malam tuh dia fatieha kate lagy dengan aku kalaw pakai tudong tak bole bukak lagy..kena terima semuanye..kena harus pakai untok selamenye..insyaallah aku akan pakai tudong dalam mase terdekat..tapi bile aku tak tahu lagy larh..kite hanye merancang kan..allah yang tentukan segalenye..insyaallah aku akan pakai untok merubah hidup aku..kalaw diizinkan allah untok aku bertudong, aku bersyukur sangat..terima kaseh ya allah..kaw yang meng-hidupkan aku..dan pade kaw juge aku kembali..ya tuhann..terima kaseh..

aku semalam menanges engatkan dia kembali..ya allah..kenape larh aku bole engat dia..dia kan daa berpunyea..biarkan dia dengan kehidupan dia..aku kena teruskan kehidupan aku..aku terlalu sayangkan dia..kenape kaw berikan aku dugaan inie ya allah..aku pikir dugaan inie akan berakhir rupenye tidak..ianye berlanjutan sehingge sekarang..aku membuad keputusan untok delete account facebook SCHA HUNNY NEENA ..tapi account facebook yang lagy satu aku takk off..entah larhh..even dia still kat facebook tuh aku tak terpikir untok remove dia dari friend list..memang larh ingin berkawan kan..and aku tak mahu delete dia..kawan aku semua cakap..just delete him from my facebook..but i don't think so that i will delete it..aku terlalu ekodkan ego aku kan..aku tak pedulikk..orang nak kate apea kate larh..tapi bagy aku sendiri selagy dia adea kat situ aku semakin hari tak bole lupekan dia..neena ! you must strong..please don't be so weakness oke..grrrr ==' dumb ! oke now i must forget him..thankss shy..banyak kali you tolong I..you are like my brother..you are so kind..thanks again shy..i love you larh..HAHA ! lol ~

p/s :>> selamat menyambut hari raye aidil adha untok semua umat islam diseluruh dunie..semoga para jemaah haji mendapat haji yang mabrur..aminn ;))