14 November 2010

12.NOV.2010 !

today sumpa wa cakap sama lu orang wa bosan..HAHA ! but serius larh..aku bosan larh..hehe..malam nie rumah jiran sebelah adea buad khatam al-quran untok si aida..wahhh..aidaa sumpa aku rindu kaw tahu..hehe...aku nak jumpea aida..add !!! aku misz kaw doe..hehehe...nanti kite pergy jalan jalan nak takk ?? dah lame kan kite takk pergy jalan same same ?? dulue mase kecik kecik kite kan selalu jalan jalan kat taman intan nie..habes satu taman intan kite pusing..hahha..best gilea if teringat zaman kecik kecik dulue..hehe

baru balex dari kenduri khatam al-quran rumahh aidaa..hehe..tadi petang jumpe aida..hehe..borak borak dengan add sampai gelak gelak..hahaha ! pakai baju yang same taw kite orang..haha ! it warne baju ea..huh..hehe..aku ingat aku dapat dudok sebelah add rupenye tak..grrrr ==' ..baru nak sembang dengan add mase khatam tuh..haha ! aku pergy makan sebab laparkan..haha..lepas tuh aku dok berborak dengan budak budak kecik tuh..haha..then aku apea lagy..adea orang buad karaoke..haha..aku pown nyanyi larh dengan suare sumbang mambang sengau mendea semua tuh.haha..best gilea...macam macam lagu aku nyanyi..haha..siapp berduet tuh dengan jiran sebelah punyea sebelah punyea sebelah punyea sebelah..haishh penat menaip..haha !.aku syok jea nyanyi..haha..lepas tuh kalaw lagu duet dahh memang kat situ aku sorang jea perempuan so memang dahh sah sah aku yang kena nyanyi sampai terjerit jerit, gelak gelak..haha..dia orang takk habes habes menyakat aku..memang best gilea weyh..aku sampai tak tahu nak cakap apea..suare aku nieyh dahh macam hape..meleweyh jea lebih..haha ! mumy kate mase lagu pertame aku nyanyi suare sedap jea..wwahhh ! aku dengar mumy cakap macam tuh kembang bontot aku..haha..then mumy cakap dah lepas lagu laen suare dahh macam mintak kaki kat muke..haha...mumy jahat weyh..then aku tyme tuh memang dah penat sangat..hehe..aku dipakse nyanyi oleh budak budak yang jahat sehingga tekak aku menjadi kering..uwaaaa :'( ..bukan nyerh rety nak ambikkan aku air..jahat siood..hehe..penat taw nyanyi..you guys gelakkan i pulak ?? kahkah !! aku nyanyi berduet dengan syafiq tuh..member dia angin jea coz syafiq nyanyi nak duet dengan aku..biase larh...orang glamer...haha..PERASAN !



lepas habes jea karaoke aku ganty baju lepak lepak dengan budak budak nie..actually aku dahh penat dahh tyme tuh tapi disebabkan kesungguhan aku nie, cewahhhh !! perasan siood..hehe..aku pown lepak larh dengan budak budak taman nie..tyme tuh aku tengah lepak dengan si alep wahid..yang laen semua dah jahanam entah kemane...berjalan jea kerja nye..so aku berdue jea larh dengan alep..tyme tuh aku tengah mesej dengan shy..yang alep pulakk tengah dengar lagu..kite orang tak tahu nak borak apea so kite orang pown diam jea kan..tak ahu nak cakap apea..tyme kite orang tengah syok syok sendiri nie tetibe aku dengar orang tengah kentot..bapak dia macam takk kuad pulak ea..and tyme tuh aku dah gelak gelak then aku marah si alep sambil gelak gelak..kat dalam khemah tuh aku berdue jea dengan alep..yang khemah laen sesak..perghh...dah larh sejukk..hehe..then alep muke dahh cuakk..aku marah jea alep..then alep cakap bukan dia yang kentot tapi cik ali jiran sebelah tuh..tyme tuh cik ali tengah bace surat khabar..aku tak percaye mule mule..then lepas alep cakap yang terrnampak cik ali angkat bontot untok melepaskan anginnye, then aku dengan alep gelak sampai pecah perot..hahhaa.. bapak dia macam takk kuad pulakk eak..aku dengan alep ketawe takk berhenti henti..bapak siood larh memang lawak..due kilometer bole dengar bunyik kentot cik ali..aku dengan si alep gelak tak berhenti henti..perghhh..memang lawak gilea siakk..kiteorang pown cerita larh dekad budak budak tuh then diaorang pown gelak..dengan anak cik ali sekaly gelak..haha..jahat seyh..haha..


aku malam tak tidurr dan tak balikk rumah walaupown rumah dekad jea..selang satu rumah pengatin belah kanan ituh larh rumah aku..haha..aku malam nie memang dah jadik orang gilea tahu ?? haha...sumpa memang best gilea malam nie..aku tak pernah adea malam yang sehebad ini..hehe..lepas aku salin baju aku pakai t-shirt warne hijau..wahhhh...curlast gitu bak kate adira..and then aku pown dudok larh dengan jiran aku cik ti nie..dia memang baek but and selalu menyakat aku..haha..memang terbaekk derr..then cik bambang, suaminye cik ti nie nak tangkap gambar pelamin but pelamin belom siapp..haha..aku pown apea lagy terus pakse cik bambang amek gambar aku gune camera fone dia..memang dasar muke tembok aku nie..haha ! then cik bambang tunjuk kat semua orang muke aku yang agak kiut miut nie..HAHA ! perasan siood..haha..and then aku joget joget macam orang gilea...aku sorang jea yang joget..jiran jiran aku yang laen semua dok menengok pelik then dia orang bilang aku gilea..hahaha...memang tak bole blah doe..then abang meng anak cik ti bagy aku bunge plastik warne hijau..bunge tuh act untok cik nab menghias...mengandam larh katekan..aku amek then letak at telinge..hahaha..lagy jiran jiran aku gelakkan..diaorang tak bole nak cakap apea..aku nie degil noh..makanan yang cik ti keluar kan untok bagy orang rewang makan habes aku sapu..hahaha..daripade buah jambu batu, then buah jambu air, kek span, air semua sekaly aku sebat..licin...hahahahaa..diaorang nak makan tinggal pinggan jea..aku tolong hulurkan kat diaorang PLUS tolong menghabeskan sekaly...huh..manea takk gumuks aku nie..cik ti, cik bambang, cik nab, abang meng semua tengok jea aku makan..haha..then dia orang kate aku bakal jadik macam kakaq aku yang gumuks tuh..hehe..balik dari rewang pukol 4.21 A.M ..bosan..tak buad apea...pelamin dahh siap pasang..aku nie siapp berbaring atas pelamin tuh..memang takk senonoh perangai aku..makan, berbaring, joget joget orang gilea, and macam macam lagy larh..haha..sampai tak tertulis kat blog nie..tapi memang best doe..event jiran aku buad kali nie memang meriah..lagy lagy aku nie..haha..kalaw aku tak adea memang sunyi larh..semua dok diam jea..aku adea terus bising..haha..malam nie aku buad semua orang gelak..besttt !!!
---------------------------------------------------------
13.NOV.2010 !

bangon pukol 9 A.M ..haha ! malam tadi aku tidurr pukol lima..penat but best..rumah tak adea air..halamakkk !!! mcam manea aku nak mandy ?? takkan tak payah mandy..kepale otak dia..hadoooyyyy..then tyme tuh mumy da gosok kan baju..dah bersiap bawak baju nie nak mandy rumah kakaq aku..rumah dia adea air..sebab dia tadah air..rumah aku hampehh..kalaw takk suruh memang tak buad larh jawabnye..makan gaji bute ! hahaha...then tyme tuh aku dah bawak baju..kakaq aku dahh siapp datang rumah aku nak pergy rumah sebelah adea kenduri kahwen anak pakcek zainal..abang nye aidaa..hehe..then lepas tuh bapak aku pulakk masok rumah dia kate lory air adea kat luar tapi bapak aku malaz nak amek air..huh..dengan tidak semena mena nye kakaq aku dahh pandang aku..aku tahu maksod nye..huwaaaaa :'( ..pagy pagy dahh kena mengangkut air..gilea bapok ar..ramai pulakk tuh yang angkot air masok rumah..haha..muke aku memang bengang gilea..dengan tak mandy hape semua tuh..then dah kena angkot air..pemalas budak budak kat rumah aku nie..tahunye nak senang..yang susa nye aku..memang siood gilea..pakcek yang bawak lorry air tuh pown da kenal aku..siapp dia cakap apea taw " ANAK DARE NIE DAHH BERAPE KALI ANGKOT AIR NIE ?? " huh..dengan muke bengang tak bengang larhkan..aiyooo...tapi dah lame siked aku pown steaddy larh ngankot air..haha..aku dengan najmi..banyak kali ulang alik ulang alik amek air..sampai pinggang aku saked..lutut rase nak terchabot..huh..penat seyh..

and then tyme tengah amek air tuh aku sempat lagy cangkung kat tepy tuh..haha..muke memang tak malu betoll..biarlarh..apea korang nak kate, kate larhh..aku pedulik apea kalaw korang nak cakap aku anak dare tak senonoh or what..tyme tuh aku memang dah penat..semua orang tunggu giliran nak amek air..huh..siood jea..aku nie dah macam hape pown aku tak tahu larhh...and then aku bawak barang barang mandy aku macam milk bath, lotion, bedak, syampoo, perapi rambot..thats why larh ramboot aku chantek and senang diuruskan..haha..semua barang mandy aku, aku bawak..haha..make-up aku rembat rumah kakaq aku..do i care ?? lalalalala

tyme aku tengah mandy tuh aku dengar lagu poco-poco..sahh !! kakaq aku bukak cd poco-poco and joget..aku nie naek pening kepale dengar lagu tuh..gasak korang larh anak beranak joget..malaz aku nak layan..memang serabai kakaq aku nie..anak anak dia dahh hafal dahh joget poco-poco tuh..aku nie buad bodoe jea sebab malaz nak layan..then mase aku bersiap siap nak balek lepas aku dah habes mandy semua tuh kakaq aku belom habes dengan poco-poco dia..ya allah..sudda..memang aku cakap lantak larh korang..gasak anak beranak nie..lepas jea aku dahh siapp siapp and dah pakai make-up..cehhcehh..aku nie memang jarang pakai make-up..hehe..then aku dah kemas barang so aku balek larh rumah..haha..memang chomel sangat aku [ perasan memanjang aku nie..haha ! ] ..then aku pown pergy larh makan..lapar derr..dari pagy sampai sekarang tak makan taw..sobsobsob T.T ..then lepas makan karaoke !! hahaha..melalak habes larh aku nie..memang tak bole blah..wakakaka ! suare dahh macam nak hape..sengau lebih..haha..dahh larh suare sumbang mambang adea haty nak nyanyi..wakakaka

then lepas tuh aku nampak aida..wahhh...haha..gilea sekejab yea..ehem ehem..hehe..then kite orang pown jalan jalan..majlis belum start lagy..so aidaa capture picx banyak banyak..muke haku pown adea sekaly..bertambah glamer..hahaha...perasan..then lepas tuh aku nengox kat rumah cik nab adea orang..so aku ternampak adea pengatin..haha..dengan cameraman..so aku panggil aida then kiteorang pown pergy rumah cik nab...hehe..tyme tuh pengatin tengah bersolek and tangkap gambar..so aku pown just dudok kat ruang tamu rumah cik nab..then aku tetibe jea pergy dudok sebelah camerawomen nie..hehe..akaq tuh baek..muke chantek sangat..dia ekod suami dia untok photografer..hehe..aku pown belajar larh siked siked tentang dunie photogarfer nie..actually aku memang minat dengan photografer nie..aku pown tak tahu sejak bile aku tertarik dengan dunie photografer nie sehingge kan aku seboleh bole suruh mumy belikan camera untok aku..yeayhh yeayhh..tak lame lagy aku dapat camera nikon D3ooo yang aku minat tuh..hehe..exited sangat..then tyme tuh aku temankan akaq tuh untok tangkap gambar pelamin..huh..akaq tuh teror gilea seyh..aku pown adea larh belajar siked siked tentang skill untok menangkap gambar yang betol..hehe..lepas nie bole larh aku jadik photografer profesional..insyaallah..hehe..then aku try pegang camera yang abang tuh pegang..perghhh..berat seyh..camera canon..yang akaq tuh punyea ringan siked..yang nie berat sangat..ya allah..hehe..sebab dia adea pasang untok zoom camera..haha..apea benda entah name dia..benda alah tuh jea harge dahh cecah RM1O K..mahalkan..tapi disebabkan minat untok jadik photografer tuh dia beli larh...hehe..

aku try larh tangkap gambar...hehe..but takk berhasil..gambar hape entahh..aida pown same..hehe..then aku menyibokk jea kan..haha..dapat larh borak borak dengan kakaq tuh..best..dia ajarkan banyak larh jugakkan..dia kate kalaw untok orang yang baru nak belajar photografer gune camera nikon sebab senang..kalaw canon payah siked..hehe..thanks akaq and abang untok advise tuh..akaq tuh bagy aquwh kad dia..so bole larh aku tengok emel photografer dia..hehe..

semua dah balek..haha..pelamin dah chabot dah..it mean takk bole larh aku nak berpesta lagy kat pelamin tuh..haha..then aku tolong cik nab bawak barang pelamin balek rumah dia..haha..aku nie punyea larh ngelat bawak bungea jea..haha..berat berat aku suroh budak laen bawak..paling exited sangat apea taw aku dapat jugak pegang bunge bulad bulad..hehe..benda tuh bulad and titutupi oleh bunge plastic yang berware putih..hehe..kalaw bunge betol huh memang aku kuis kuis tuh..hehe..but if that color was pink omg ! im so happy..i like pink color..and i think that circle flower is was fine when the color is pink..haha..gilea LOL ~~ ..si alin, anak cik nab tuh dia akan panggel aku kalaw bab angkat bunge sebab dia tahu aku sukekan bunge..haha..yang ringan jeakan aku bawak..memang mengelat betol..hehe

malam lepas bangon tidurr dari maghrib aku tidurr pukol 9 baru bangon..hehe..lepas mandy jea aku lepak dengan aida..jalan jalan larhh..bukan adea apea pown kan..aku pakai baju kurong...hehe...then aku teman aida dia kate nak pergy topap..aku layankan aje larhkan..kiteorang pergy rumah cik jalil..aku tak tahu larh kenape dengan cik jalil..kalaw jumpea aku dia kate aku nie bakal menantu dia..puji aku melebih lebih..haha..dia kate aku sopan larh, manis larh..ya allah..tyme tuh aku dengan aida gelak jea..dia orang memang suke nyakat aku..im not preety as like miss world..hoho ! aku jalan jalan then cik jalil nampak aku lepas tuh cakap bakal menantu aku nie jalan jea kerja nye..haha..cikk jalil cik jalil..hape larh..hehe..

lepas dah jalan jalan tuh lepak pulakk kat rumah aida..famili dia semua lepak habess coz penat mase majlis tadi..but fun gilea..hehe..then pukol 11 lebih macam tuh aku balek sebab aidaa pown dahh ngantokkan..so balek..hehe..jam aku dahh menunjokkan pukol 12.oo A.M ..apea lagy..haha..wish wishh !!
--------------------------------------------------------------------------------
14.NOV.2010 !

HAPPY BIRTHDAY SHY RAZIEE !!!!
haha ! hari nie hari ulang tahun kelahiran kawan aku sorang nie hah..shy razie or lebih dikenali sebagai shy..haha..dah tue kaw shy kan..hehe..sorry larhh..tak adea present lorhh..dia dapat free call so dia telefon aku..kahkahkah..kesian kaw shy..aku lambat wish kat kaw kan..heeee :D
dia bebel kat aku sebab lambat wish..haha..sorry derr..aku busy doe..wahaha..bagy aku dia nie kawan aku paling baek pernah aku adea selaen ewan and qylaa..dia orang nie memang baek seyh..shy nie kadang kadang kalaw dah tibe gilea dia memang habes..gelak jea..haha..dia kadang kadang jadik kawan luahan aku..kalaw aku sedih nanti aku cerita dekad dia..hurmmm..dia sekarang nie sedih sebab baru putoz dengan ex dia..sabar larhh shy..mungkin dia bukan jodoh kaw kan..rilexx larh..kawan kawan kaw kan adea..aku, din, ramai lagy kan..rilex larh..sabar oke..hehe :D
kadang kadang aku buad shy mara..hehe..sorry shy..tak terniat aku nak buad bergitu..hehe..jangan mara eh..haha..anyways happy birthday shy..hope kaw happy selalu jangan sad..jangan engat benda yang lepas...life must go onn..lagy pown kaw kan da adea makwe baru..peeeewiiitttt !! haha
------------------------------------------------------------------------------
15.NOV.2010 !
hari nie ulang tahon kelahiran ieju pulak..hurmm..happy birthday izzuddin..walaopown dia bukan sesiape untok aku lagy tapi aku tetap wish dekad dia..hurmm..sedih larh jugakkan but nak buad macam manea kan..dahh takdir..tak adea jodoh..tak boleh buad apea..lagy pown kan sekarang dia dah adea pengganty aku..budak tuh chantek..sopan..menarik..tak apea larh..asalkan dia bahagie ituh pown buad aku rase senangkan..bukan senang nak lupekan orang yang betol betol aku sayangkan..tak apea neena..there's have another boy that better than him..sabar jea...bytheway happy birthday ieju ;))
-------------------------------------------------------------------------------
16.NOV.2010 !
hari nie onlinee facebook without do anything..i'm bored..lepas jea aku chat dengan ikaa, then daddy meon..haha ! aku chat pulakk dengan shy..aku sedih but aku takmahu cerita kat sinie..hari nie, i make decision too deactive my facebook account ! good bye all..i will misz you guys..one day i will active back my facebook account..actually its hard for me too closed that facebook account but i must do it too forget all of my problems..shy kaw sorang jea tahu sebab apea aku off kan..thankss shy sebab kaw paham situation aku..thankss sangat sangat..aku sayang kaw macam aku sayang abang aku..thankss shy..and now, my life is over..there's nothing special again at me..i very very disspointed but i must do it..my life is like in the hell..i always dream that one day i life can be like paradise but now not again..sorry mumy..sorry ayah..sorry too all who knows me..im very very apologise about it..sorryyy ~~~
----------------------------------------------------------------------------
p/s >all of this story are true..bukan nye rekaan semate mate..ianye terjadi kepade saye pade hari yang telah saye beritahu..semua nye benar tentang saye..tiade tokok tambah atau sebagainye..terima kasih kerane membace..saye sangat hargainye..
--------------------------------------------------------------------------------------
loving you is easy..
i do it every day until rite now..
but..
forget you is hard for me..
that will never erased in my heart..
im still loving you, CAPITAL I ! :'((