04 December 2011

Hari demi hari, aku meniti sebuah perjalanan hidup tanpa noktah ! Perjalanan hidup yang tidak dirancang oleh ku . Hanya Allah S.W.T yang mengatur semuanya . Alhamdulillah dan aku bagaikan diberi peluang kedua untuk hidup di bumi Allah ini . Semuanya nyata :)


Hati aku diibaratkan seperti kaca yang sudah pecah, dan bercantum dengan sendirinya . Ajaib ! Seseorang telah melengkapi hidupku . Aku bagaikan tidak percaya ! Hanya alam mimpi yang mampu .


Tetapi, jauh disudut hatiku ini, menyimpan seribu satu mimpi ngeri terhadap masa lalu yang membuatkan aku kurang percaya dengan lelaki ! Adakah semua itu khayalan aku ? Atau hanya hasutan syaitan yang menyelubungi hidupku ini ? Ah sial ! Aku cuba sedaya upaya untuk tidak bermain dengan permainan itu semua . Manusia sepertiku ini hanya pantas dipermainkan, bukan ?


Hidup ini hanya sekali . Manusia mempergunakan semua itu untuk kesenangan siri sendiri . Selfish ! Makan ikan sendiri tanpa menghiraukan orang lain . Suatu hari nanti, semua itu akan berbalik pada diri sendiri ! Percayalah kataku ini . Menyumpah ? Jauh sekali . Fikiran ku bukan terlalu kolot untuk menyumpah orang . Tapi itu adalah karma sendiri yang akan terjadi ...


Xoxo, Scha <3