16 October 2010

bujang ?? bertunang ?? berkahwin ?? ohh ~!

haha..dunno whats wrong with me today..it seems like a litter bit dumb ! hahaha

hari nie entries nye bertajuk BUJANG ? BERTUNANG ? n BERKAHWIN ? ..kawan kawan aku dekat sekolah selalu cakap pasal tajuk nie..aku pown tak tahu larh kenapea dengan diorang tuh but aku diam jea dengar cerita diaorang..diaorang impikan perkahwinan yang mungkin sederhana ,, mewah ataupown perkahwinan yang sememangnye mereka mahukan..aku just tengok and dengar cerite diaorang..lepas diaorang dah hadbis cerita pasal diaorang punye impian kahwin then diaoraang terus tanye aku..aku nak kahwin yang macam manea and macam lagy larh diaorang tanye...dengan slumber derk dan spontan aku jawab yang aku tak nak kahwin ! senang kan..then diaorang terus pelik and cakap
" kau biar betol neena ??? yeakk yeakk jea kau nie.. "
aku jawab " betol larh..ingat aku main main ea sengal.. "

aku tak tahu kenapea aku boleh fikir macam tuh and jawab macam tuh..banyak benda yang aku fikirkan pasal perkahwinan nie..umur dan fikiran aku masih panjang untuk fikirkan masalah nie..aku rase yang aku memang tak layak untuk berkahwin..hati aku cepat berubah..aku tak nak nanti mase aku dah kahwin then tetibe tak sampai berape tahun aku dah cerai...serius aku cakap aku jenis nye fikiran yang terlalu kehadapan..maybe aku terlalau kecewa dengan cinta yang pernah aku lami mungkin...itu aku tak pasti..

bertunang pulakk ?? hurmmm...yang inie pown aku tak tahu larh...adea member aku nak tunang...aiyaaaa...masih kecil lagy sudda mahu tunang...suke haty engkau larh..janjy engkau bahagia sudah...selalu nye aku tengokkan orang kalau tunang adea yang tak kekal..putus jugakkan..hurmmm...kadang kadang adea jugak yang tunang theen terus akad nikah..hurmmm...luar biase..hahaha..tapi kalau kahwin or tunang duit hantaran banyak banyak tak kemane jugakkan..bukan harta ,, pangkat ataupown darjat yang dicari...tapi haty dan keikhlasan seseorang terhadap pasangan nye..hehehehe...jadik penceramah pulak aku nie..hahahaha !!

kalau bujang pulak ??? biase nye orang bujang nie comunity nye adelah kaum ADAM..perempuan atau biase kite panggil ANAK DARE TUE ataupown ANDARTU (bagi yang tak kahwin walaupun usia dah lanjut tue)jarang nampak yang bujang...semua dah adea status diaorang sendiri...adea yang dah jadik emak orang..nenek larh apea larh...macam macam larh kan..hehe...orang lelaki tak kahwin bukan sebab diaorang tak kahwin but tiapp kali nak melamar pasangan dia tuh mesti adea jeak syarat ataupown ceramah dari mulut perempuan tuh...haha..tak pown ianya syarat dari mak bapak belah perempuan tuh..macam nye hantaran nak dalam 6o ataupon 5o ribu..then kalau boleh mak bapak perempuan tuh nak kan anak dia kahwin atau bersanding kat hotel hotel mewah kea..naik kereta nak bentley..rolls royce..ferrari kea..limousin.manea larh tahukan..aiyaaa...aku rasekan kalau manea manea lelaki dengar kan perkataan tuh boleh mati hidup balik pown tak apea larh..janjy tak payah kahwin dengan perempuan tuh pown tak apeaa..hahahaha

tapi bagi lelaki yang dah memang cinta mati dengan perempuan tuh sanggop jea...nak buad grand grand buad apea derrr..biase biase sudah kan...tak ayah larh nak hutang keliling pinggang..haha..apea larh manusia zaman sekarang nie..lain larh bagi anak orang kaya kaya..diaorang memang mampu nak buad semua tuh..memang tak lari larh bajet diaorang...bagi yang tak mampu nak buad macam manea ??? memang terpakse larh dikelilingi oleh pemiutangkan..hurmmm...

but aku takod nak kahwin...kawan kawan aku semua cakap kalau kite tak kahwin itu bermakna hidup kite nie tak sempurna sebab tak kahwin..nanti kat kubor nak jawab apea dengan malaikat kalau kite tak kahwin...kan dah jadik susah...aku jadik fed-up dengan lelaki..lelaki nie kadang kadang adea yang boleh paham perasaan perempuan..tapi kalau yang tak paham pasal perempuan kang boleh jadik gadoh..aku tak suke larh...hurmmmm...samea adea aku akan kahwin ataupon tidak ituh pown aku tak tahu...maybe satu hari nanti hati aku akan berubah...haty manusia kan cepad berubah..hurmmm...ituh semua boleh berubah...kite merancang tuhan yang menentukan..hurmmmm....