26 December 2010

dah dekad berape hari aku balek kluang and baru sekarang niyh nak post blog . HAHA ! aku penad larh weyh . hehe , hari niyh aku nak post blog . spend tyme dengan blog and aku nak story dengan korang mase aku kat kampong . haha ! BEST GIILEAAA !! woohuuuuu ~

hari pertame aku nak balek kapong hati aku rase agak sayu jugaklahkan nak tinggalkan kluang niyh . rase macam sebulan jea kan nak tinggal sane . hurmm . sampai jea dekad parit raja, kite orang pergy pasar . belilah makanan . macam macam doe . mak aku beli . aku pown layan jea aa . lepas tuh aku nampak ice blended . perghhh . favorite aku . wajib beli tuh kalaw mate dah nampak . HAHA ! then aku beli aa . coklat . beli tiga . satu untok pika . dhie amek perisa stroberi . aku coklat . due coklat . satu lagy untok abang aku . bapak mak aku tak suke sangat aa ice blended . kalaw aku mmg dah sah sah gilea ice blended . hehe . then aku rase memang tak sedap doe . rugi jea beli kan . lebih baek beli kat kluang pasar malam tuh . lagy sedap . huh~ then masok jea kereta terus balek kampong . alarh kampong aku dekad parit jelutong sane tuh . dekad dekad dengan bandar U (universiti) .

sampi jea dekad rumah cik sah aku terus masuk and salam cik sah . after that aku makan . dengan berbekalkan wedges yang aku beli dekad pasar tuh and ice blended yang belum habes tuh, aku melantak dengan abg aku . kiteorang habes kan wedges tuh . haha . then makan gula gula kapas (some people call it with GULA AWAN ) . makan punye makan sampai kenyang then terlena sekejab . hehe . then mak aku kejodkan aku sebab kate nak balik . hurmm . okay lah . sedih pulak doe tyme tuhkan . then lepas tuh cermin mate mak aku tertinggal . HAHA ! aku lari pergy rumah mak long aku coz befaore mak aku balek singgah rumah mak long . rumah dekad jea . nyebrang ladang kelape sawit tuh dah sampai . tak jaoh pown aa . dekad jea .

haha , hari pertame tidur memang sejuk gilea . hari kedua pown same . mmg sejuk . sampai demam demam . gerek tak ? haha . selimut sampai 2-3 lapis pakai but still sejuk jugak . aku pakai sweter then kaen batik mak aku bagi . lepas tuh cik sah lagy selimut . then tgk aku mengigil dhie bagy lagy selimut . perghhh . sejuk gilea . hari sabtu ekod makcek aku pergy kenduri kahwen jiran kat kampong tuh . naseb baek aa mak aku bawak kan baju kurong aku kalaw tak aku tak tahu aa nak pakai baju apea tyme tuh . kenduri kahwen rumah orang tuh ramai gilea weyh . siap panggil catering lagy . then adea RELA . kaya gilea orang kampong kat situ . mase kat sane aku sampai jea semua orang tgk aku . macam laen jea kan . aku just sepit rambut and pakai skaf reben . nampak pelik kea guys ? haishhh . semua tgk aku laen macam . aku geram sangat aku terus lepaskan rambut . haha . maybe sebab aku baru datang kat kampong and tak pernah nampak muke aku . so dhieorang tengok aku laen macam . aku tanye cik sah banyak kali . okay kea tidak muke aku then cik sah kate okay da cantek da . eceh ceh . kembang bontot aku tyme tuh . HAHA ! perasan gilea doe .

kat sane best apea taw sebab adea baby twins . OMG ! comel gilea doe . lelaky . mase mule mule aku nak bezakan kembar due orang tuh aku tak rety . siap aku panggel yang adeq tuh name abang dhie and name abang dhie aku terpanggel name adeq dhie . haha . kelakar doe . tapi best . hari tuh kan adeq dgn abang bergadoh pasal plastik getah rambot aku . abang nye tuh kuad nanges . adeq nye tak . adeq dhie chill jea . haha . aku siapp bole dukong kembar tuh dalam satu mase . sorang belah kanan, sorang lagy belah kiri . haha . then kaq uji and abg zam tgk jea gelak gelak . sayang gilea doe budak twins tuh . kakaq dhie tuh comel gak . adea lesung pipit kan belah kanan . nampak sangat if dhie senyum . cantek . kembar pown same . kakaq dhie name FARHANA . kembar tuh pulak DANISH ZAFUAN [abang] and DANIAL ZAQUAN [adeq] . hehe . kalaw nak bezakan mane abang and mane adeq senang jea . adea dhie adea tanda kat tangan belah kiri . kalaw abang pulak kepale besar siked lagy adeq . HAHA ! hari tuhkan bapak dhie amek si abang sebab abang meluru nak masok tandas . then bile bapak dhie amekkan kepale si abang tuh hampir hampir nak kena bucu dinding . mak long aku dah seram sejuk takod terkena . then mak long aku cakap aa kan . kepale nye hampir hampir nak kena dinding . dgn selambe bapak dhie cakap dah habes tuh kepale nye besar sgt . HAHA . tergelak doe aku tyme tuh . haha . then hari tuh aku dudok kat kerusi palang kayu depan tv and then aku capai si abang and ciom aku tak nak lepaskan . dhie sebole boleh nak lepas . then nak tahu tak apea jadik ? bile aku leoas kan dari kena ciom and kepale dhie terhantok kat palang kayu tuh then nanges . HAHAHA ! mak dhie pown gelak lepastuh pergy dapor buadkan susu sebab abang tyme tuh dah nak tidur . adea nye dah dekad buai tidur . haha . tak boleh lupe doe . best gilea aa . hari hari pergy rumah mak long sebab dekad jea .

kat sane hari tuh maen masak masak dgn budak budak kecik . haha . then maen jongkang jongkit . and actually tak boleh dudok aa sebab pendek sangat . just lompat lompat but still best . kalaw malam aku tak berani pergy rumah mak long sebab aku takod . malam aku dudok kat rumah jea . hehe . kat sane aku banyak tidur dari buad kerja dan makan . HAHA ! kalaw aku tak makan kan cik sah aku niyh macam risau jea dgn aku . haishhh . haha . aku cakap dgn cik sah aku okay jea if tak makan . coz aku tak adea selera nak makan . hehe . then cik sah aku khuatir jea . haha . petang petang aku selalu ajak cik sah jalan jalan kampong . mase jalan jalankan budak budak kampong tuh semua tengok aku . HAHA . kelakar siood . tapi best aa jugakkan sebab aku dapat perhatian ramai . cehh . bangge siood . haha . then kan malam kat sane aku tidur cepad if tak memang cik sah aku bising aa . HAHA ! apea lah . mase nak balek dari sane kan aku rase macam kesian lah pulak dekad cik sah sebab nanti dhie dudok sorang sorang balek . hurmmm . kalaw adea mase nanti aku datang lah dudok sane lagy . hehe . seminggu dekad sane rase macam tak puas . i want more and more again . HAHA . okay larh . penad menaip . hehe . okay byebye ~